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どうやら、視界ピン(VisionPing/WardedPing)が追加されるようです。

Dev Boardにて、「Vision Ping(WardedPing)」について説明がされています。

導入に至った経緯や実際のゲーム内動画も公開されています。

Vision Ping
BTW THE ART, AUDIO, AND ESPECIALLY TEXT IS SUPER WIP Without further ado… Hey all, we want to take this as an opportunity to be a bit more open about...

※考察無し

"内容の引用は、リンクを付けてご自由にどうぞ。どんどん考察しちゃってください!"

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実際の動画

実際のデモが、Youtubeにて公開されています。

まだ、開発段階のようなのでこのまま来るとは限りません。

なぜ、今このタイミングで実装されるのか?

  • We’ve been pretty torn between wanting to add new functionality and preserving the ease of use of the current cardinal wheel. For now we want to sidestep these concerns by adding a low-scope hotkey bind, and have the ping wheel conversation after this is done.
  • Every team is trying to deliver stuff as quickly as possible, but there are a plenty of ideas that don’t fit easily into an existing effort (which makes it harder to prioritize against everything else we’re working on). It’s surprisingly tough to do, but we’re trying to get better at pulling our heads up and looking for areas that we’re missing. In this case we felt strongly about adding the ping, so we decided to take a few days away from our normal day to day to take a first pass at this.

※以下は、機械翻訳を参考にしつつ意訳したものとなります。実際の内容やニュアンスとは異なる場合がありますのでご了承ください。

「(ピンに)新しい機能の追加したいと思っていたが、現在の基本的な車輪のようなデザインの使いやすさを維持したいと思っている。そこで、今回はキーバインドで追加することでこの懸念を回避したが、今後ピンについてはさらに考えていきたいと思っている。

と語っています。動画では、「M」キーにバインドしていましたが、実際には自分が使いやすいボタンへと設定することになるでしょう。

また、「いろいろとやりたいアイデアはたくさんあるが、現段階で実装されているものにはあまり適さないものが多すぎる。ものすごく難しいことだが、我々はなにか方法は無いかと頑張っている。だが、ピンの追加については必要性を強く感じた。そこで、優先することにした。」

とも語っています。

どんな作業が残されているのか?

  • Art: We’re going to make a few passes at the in-game particle effect and minimap icon before sending it on to PBE.
  • Audio: We’re doing some iterations on sound effects and, just like with the visuals, are trying to make sure it communicates its purpose while keeping it distinct from all the other ping sounds.
  • Terminology: Minor point, but one worth calling out. We’re going to put a lot of forethought into exactly what words we use. We don’t want to constrain this ping’s use by priming people with any specific language (ie Ward). It’ll probably be used to indicate the placement of a ward 90% of the time, but we don’t want players to hesitate also using it for things like Ashe’s Hawkshot or Teemo’s Noxious Trap.

ビジュアルやサウンドエフェクト面で、いくつかのテストや調整を行っているようです。他のピンとの差別化を重視し、見やすくや聞きやすいピンに仕上げているようです。

また、”用語(呼び方)”についても様々な検討を行っているようです。このピンの使用を制限するようなことにはならないようにしたいとのことです。(アッシュのハークショットやティーモのトラップなどについても躊躇なく使えるようにする)

実装予定パッチ

This is due to hit PBE in a couple of patches (7.14 or 7.15), and we’ll keep ya’ll up to date with how things progress!

PBEパッチ7.14か7.15辺りを予定しているようです。特に問題が無ければ、そのまま実装されるとは思いますが、続報とPBEを待ちましょう。

まとめ

  • Vision Ping/Warded Pingが実装されるようです。
  • キーバインドでの実装が予定されています。その後も改善をしてくようです。
  • パッチ7.14か7.15での実装が予定されます。